HTML

Süssél tojás nélkül!

A kislányomnak tojásallergiája van.Így Ő ösztönzött arra,hogy megtanuljam,hogyan kell tojásmentesen sütni,hogy a születésnapi tortákból ,és süteményekből , Ö is bátran ehessen.Így az ünnepi asztalra tojásmentes sütemények kerülnek.Az ízük ,teljesen olyan,mint a hagyományos süteményeké.A recepteket saját magam kísérleteztem ki,és az eddigi és a leendő tapasztalataimat szeretném veletek is megosztani.

Friss topikok

  • annmaria: @Krilla: Szia Krilla! Sikerültek a citromos szívecskék? A lenmag ilyen kis mennyiségben nem ártalm... (2011.04.13. 12:08) Citromos szívecskék

Linkblog

Citromos szívecskék

2010.11.16. 00:05 annmaria

Hozzávalók:

                   -25 dkg liszt

               -25 dkg cukor

               -1 citrom reszelt héja

               - 3 evőkanál őrőlt lenmag,4 evőkanál vízzel elkeverve

 

Az alapanyagokat összegyúrjuk,kisodorjuk,és szívecskés formával kiszaggatjuk.Sütőpapíros sütőlemezre fektetjük,2 órát pihentetjük,és 18o fokon megsütjük.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tojasmentes-sutik.blog.hu/api/trackback/id/tr672451472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krilla 2011.04.10. 10:40:59

Szia!Most találtam a blogodra,nagyon örülök neki,nálunk sokkal szigorúbb diéta van,és eddig nem is sütöttem,de a tojással néha gondban vagyok.Azt olvastam,a lenmag nem nagyon jó a kicsiknek kéksav tartalma miatt(persze lehet hogy csak nagy mennyiségben nem jó)ezért nem nagyon merem használni.(azt olvastam én is,hogy 1 ek lenmag+1 ek víz=1 tojás,illetve hogy zabpehely használható még tojás helyett,de ahhoz már nem olvastam pontos arányt)
Te csak sütikhez használod?Még egy kérdésem lenne,de nem írok miatta a rizskókhoz is.Lehet olyan "lazára" csinálni,mint a tojásosat?Nem "hiányzik" belőle a felvert fehérje,ill.a sütőpor épp annyit lazít rajta,hogy kb.ugyanolyan állaga lesz?Jövő héten kipróbálom a rizskókod;).

annmaria 2011.04.13. 12:08:31

@Krilla: Szia Krilla!
Sikerültek a citromos szívecskék?
A lenmag ilyen kis mennyiségben nem ártalmas,a megadott arány(1 ek lenmag,1ek víz),sokszor nem alkalmas, ez a tészta állagától függ.A lenmagot csak süteményekhez használom.Folyamatosan próbálkozom,még kb. 3o receptem vár,hogy feltegyem a netre,amit hamarosan megis teszek.
Írtad,hogy szigorúbb a diétátok,az mit jelent?Mire kell még odafigyelnetek?
A rizskók állaga nem annyira laza,mint a tojásosé,de a különbség minimális.
Ha tojásmentes,tejmentes torta receptre van szükséged,szívesen elküldöm neked,persze fotóval együtt,mert még nincs fent az oldalamon.
Remélem ízleni fog a rizskók.
Kellemes sütést kívánok.
Annamária
süti beállítások módosítása